Saturday, June 7, 2008

nasi ayam singapore

banyak d kk,sya suka nasi ayam singapore....cubala sedappp..dan tapi yg sya tenstion ne sya belum pernah cuba itui hinava,lamaa suda sya cari itu d kk dulu tapi tia sempat hari hari sibuk sja,tapi..tapi sebelumnya ini pun sya tidak berapa tahu hinava ini...sejak sya tonton d tv suria singapura tempoh hari baru sya tau rupanya hinawa..kasian sya urang sabah tia pernah merasa...klo bahasa sya bilang ''kologos'' hinava po d nga au d kotutun....








ok siap tentang nasi ''ayam singapore'' dan ''hinava'' kita,terus kita p belayar pula d tajuk yg berkaitan tentang nasi ayam singapore..nasi ayam singapore in sebenarnya makanan nombor stu klo sini...tiap kedai mesti ada nasi ayam,bagusnya....sya harap klo yg d sabah sedang sedang ingin membuka kedai makan,buat sja kedai nasi ayam sabahan.....dan kamu mestila buat rasa yg lain dari yg lain,maksudku yg lebih jauh rasa sedap nasi ayam singapore.HALAL...tapi aku ini klo halal dan tia halal boleh,aku halalkan kerna menghormati saudara muslim kita d sabah.....seperti d sini juga.hormat menghormati..klo sya d sini p beli makanan cina mesti dorang tegur aku,this want pork have dia bilang hahaha..malu juga aku tapi oleh kerna d lahirkan memang makan itu aku iyakan saja..i can'..

2 comments:

All Thing Viral said...

hello,

baik juga ko tulis pasal perjalanan untuk datang berkerja di singapore.
saya ada adik dulu kerja sana, tp suda balik la sekarang. dia suda bikin ruma d kg.

kawan2 semua panggil dia 'pari'(bahasa filipina yg bermaksud kawan)

tanakvagu said...

bahh..

terim kasi kerna sukungan arr dia bilang...begitu kan sya punya logat sabahan sampai skrang sia blum lupa.


tau la kan...hari hari ckap broken malay sampur sina mana bagus kan.apalagi english...atokkkk oii i realy dont know dia bilang ngam ka itu tompinai? haha...